Sign up to the Lock-up Agreement

Eligible noteholders can accede to the Lock-up Agreement by following these instructions

Johan Åkerblom tillträder rollen som CFO för Intrum

Johan Åkerblom tillträder rollen som CFO från och med september och blir ny medlem av Intrums koncernledning.

Efter utnämningen i april 2024, tillträder nu Johan Åkerblom som CFO och blir medlem i Intrums Executive Committee och koncernledning.

”Jag är glad över att välkomna Johan till teamet. Med sin breda bakgrund från ledande befattningar och erfarenhet från finansiella institutioner kommer han att spela en viktig roll i att driva Intrums pågående förflyttning mot en stärkt finansiell profil”, säger Andrés Rubio, VD och koncernchef för Intrum.

Johan Åkerblom kommer närmast från positionen som VD för Citadele Bank och har dessförinnan haft flera ledande befattningar inom finansbranshen, bland annat som CFO för SEB i Tyskland och CFO för SEB:s baltiska division.

”Jag ser fram emot att nu börja på Intrum i en tid av stor förändring och att tillsammans med resten av teamet bidra till att leverera på bolagets strategiska plan och finansiella mål”, säger Johan Åkerblom, CFO på Intrum.